Behöver du stöd för att fylla i inkomstförfrågan som du fått med posten från vård- och omsorgsförvaltningen? I januari finns tre tillfällen att träffa kommunens avgiftshandläggare och få hjälp på plats i kommunhuset.
Varje år skickar kommunen en inkomstförfrågan till dig som har avgiftsbelagda insatser för vård, omsorg och service. Det gör vi för att vi ska kunna räkna ut din korrekta avgift utifrån dina insatser, inkomster och boendeavgifter. Du som är berörd har nyligen eller kommer inom kort att få ett brev från kommunen med en blankett att fylla i. 

Tre hjälptillfällen i januari

Om du tycker att det är krångligt att fylla i inkomstförfrågan ordnar kommun tre hjälptillfällen med våra avgiftshandläggare. Ta med dig papper från ditt eller dina pensionsbolag, papper rörande din boendekostnad med mera så hjälper vi dig på plats. Du behöver inte beställa tid utan kan komma när som helst vid följande datum och tider: 
 
21 januari klockan 13–16
23 januari klockan 13–16
28 januari klockan 16–19
 
Lokalen för hjälptillfällena är konferensrum Lexby som finns i entréplan i Partille kommunhus, Gamla Kronvägen 34.
Kategorier: Stöd och omsorg
Sidan publicerad: Tisdag, 7 januari 2020, 11:20